Barnrum

Nu när det faktiskt börjar bli lite mer verkligt och greppbart att vi faktiskt ska bli föräldrar tillåter jag mig själv att drömma om vårt blivande barnrum. För tillfället är det tilltänkta rummet ett extrarum med min mans gamla säng, en stor bokhylla och en fin gammal byrå som är arvegods. Vi flyttade in i huset för tre år sedan och har medvetet väntat med att renovera det rummet i väntan på att en liten mini ska få flytta in och nu är det alltså inom räckhåll! 
 
Vår plan är att börja med projekt barnrum till hösten. Då känns det som att det är ytterligare en milstolpe i vårt väntande och det känna bra att dela upp väntandet i olika delar. För tänk om vi hade gjort klart allt nu och nästan varit redo, då skulle ju väntan bli så mycket längre och jobbigare. 
 
Jag fullkomligt älskar Pinterest och kan verkligen grotta ner mig ordentligt i olika bilder och sidor. Alltid hittar jag något. Däremot har jag inte kikat på barnrelaterade bilde men NU så! Först tänkte jag göra den nya mappen "barnrum" privat för att mina pinterestvänner inte skulle börja undra för mycket men efter lite överläggningar med mig själv valde jag att göra den öppen. Med andra ord får alla mina Pinterestvänner en notis om att jag skapat en mapp under namnet "barnrum" men det kändes som att det var dags att bli lite mer öppen med vår kommande resa. Eftersom jag bara har några av mina bekanta som vänner där kändes det som ett litet lagom steg. 
Detta är de bilderna jag fastnade mest för: 
 
 
 
Som ni ser är det rätt diskreta färger som gäller som så är det väl i resten av vårt hus också. Vi gillar ljusa enkla färger och så kan man komplettera med en eller flera accentfärger. Jag älskar det nötta och slitna och det hoppas jag kunna få in i barnrummet också. Har dock sett många barnrum som mest ser ut som displayer, det verkar liksom inte bo ett barn där. Så samtidigt som vi vill att vår inredningsstil ska genomsyra även barnrummet är det ju väldigt viktigt att det är funktionellt och faktiskt anpassat för ett barn.
 
Men kul är det! 
 
Och på tal om det med att "outa" och göra vår kommande resa mer offentlig tänker jag att det är på sin plats med en ordentlig presentation av mig och min man. Jag har ju trots allt valt att vara rätt anonym här. En presentation av oss kommer under veckan! 
 
Kramar K 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0