Ett steg närmare

Jorå! 

Äntligen rör det sig lite i kön igen. Vi är nu på andra plats i "kön". Det inget nytt barnbesked denna gången utan ett par som hoppat av pga personliga skäl. Tråkigt för paret att det inte riktigt blev som de tänkt sig, men desto mer positivt för oss. 
Vi ligger som sagt på andra plats nu, men Hector, vår handläggare på AC, poängterade åter igen i ett mejl att det inte finns någon strikt köordning utan att det kan bli vår tur lite när som helst. Att vi nu väntat medellänge är ju också en svindlande tanke. Snart! Hoppas vi! 

Sååå. 20 september står det i dagens almanacka. Idag har jag plockat ner sommarkläderna för vinterförvaring. Jag minns förra året när jag plockade ner kläderna för säsongen och hoppades att jag skulle få plocka upp dem FÖRE våren, av anledningen att vi skulle åka till Madagaskar. Men tyvärr blev det inte så. Tänk om jag då, för ett år sedan, vetat att jag ett år senare, en mörk septemberkväll, skulle ha kvar samma tankar och längtan. Hade man då orkat det? Svaret är antagligen JA. För att jag måste. Jag kan ju inte ge upp, det är det inte värt. Man klara mer än vad man tror. Men snart får det allt bli dags! De där sommarkläderna SKA packas upp och packas ner i en resväska som ska med till Madagaskar. De där tunna sommarklänningarna ska trängas med tvättservetter, små barnsandaler och myggspray. Så är det bara!!! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0