Nu åker vi snart!

Imorgon 18.05 börjar vår resa mot vår vårt livs äventyr. Resan mot vår son, vårt barn. Inte vårt kött och blod, men vårt hjärtansbarn 💗
 
Idag gjorde jag min sista arbetsdag på ett bra tag. Tanken är att börja jobba igen augusti 2019 och då får pappsen vara hemma med lillen ett tag. Det kändes lite vemodigt att säga hejdå till kollegorna idag. De flesta jag arbetar me dnu har jag arbetat med länge så de har hängt med under hela karusellen. Alltifrån att jag berättade att vi ska göra IVF, till att jag blev gravid och kom gråtandes in i arbetsrummet på morgonen då jag gjort gravtestet, sorgen över missfallet, starten vid adoptionen, glädjen när vi bestämt oss för land, frustrationen när det tog längre tid än beräknat, till samtalet jag fick den 11 juni och stod och skakade i hela kroppen när jag fick höra att jag blivit mamma. Då blir man lite tightare på något sätt. 
I helgen hade vi lite fest här hemma och vi fick då sagt hejdå till våra vänner. Det var också speciellt. Även om vi inte kommer att vara borta sååå länge så är det ändå själva grejen att ett helt nytt liv väntar oss. När vi kommer hem kommer vi ju hem som en familj!
Vi har sagt hejdå till min familj också, på ett sätt var ju det också jobbigt, vi är väl digt nära, men de kommer ju faktiskt och hälsar på oss i oktober. DET längtar vi efter. Det ska bli väldigt kul att se hur lilla E reagerar på att mormor, morfar och morbror kommer. 
 
Det mesta är packat nu. Tror vi... Jag har en stor väska, P likaså. Sedan har vi en väska med lillemans grejer plus hans vagn. Det är knööööökat! Och än har vi inte vägt väskorna, det ska bli spännande! 😣
Men det är svårt att veta vad man behöver i tre månader, och HUR mycket. I listor vi fått från facebookgrupper har det varit väldigt detaljerat och många saker men nu när jag haft kontakt med några norskar som är där nere nu skriver hon att det mesta går att fixa där nere. Så vi tänker väl att det vi köpt räcker och har vi missat eller behöver mer så löser det ju sig där. Eller så får vi klara oss utan det. Plus att mina föräldrar kan ta med en del när de kommer. Perfekt!
 
Nu är det dags att lägga sig. Det är lite skönt att vi ändå har förmiddagen på oss att fixa klart det sista och ta en sista koll i väskorna. 

Skriver mer imorgon på Landvetter 💘
Ellinor
2018-08-31 @ 16:35:26

Allt gott till er nu när ni är på väg mot ert livs resa. Kommer med spänning följa er på det stora äventyret!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0