Hemlängtan?

Hur går det med hemlängtan frågar många oss nu.. Men jo, det går rätt bra faktiskt. Måste säga att jag är förvånad att det gått så bra som det har gjort, jag som är så hemmakär. 
Men jag tror att det är lite psykologiskt, det är ingen ide att längta hem, jag kan inte komma hem tidigare för det. Och det hade verkligen Varit jobbigt att längta hem och känna sig fast här. 
 
Men nu måste jag allt erkänna att jag räknar dagarna till hemfärd. Imorgonreser vi till Ile aux nattes, den lilla ön söder om Ile Sainte Marie. Där är vi tre nätter (mina föräldrar och bror bara två nätter) och sedan tar vi flyget till Tana. Tyvärr kommer vi fram fredag eftermiddag och inrikesministeret som vi ska till har stängt för helg. Så vi får vänta tills på måndag morgon. Sedan hoppas vi att Hanitra kan speeda upp allt så att det går snabbt kch att vi kan åka hem den 22 november. Hanitra tror att det är möjligt, och jag skulle bli väldigt enviken om det inte gick men jag vet att det är rätt tight med tid tyvärr. Vi håller tummarna för lite bokningar på flygen så att vi kan ha is i magen och förhoppningvis kunna boka om vårt flyg tills dess. Håll tummarna för oss! 
 
Vad är det jag saknar mest då? 
Just nu är det nog en renbäddad skön säng. Kunna ta en dusch och känna sig fräsch. Kunna ta på sig nytvättade kläder som luktar gott. Att kunna sova lugnt och slippa ligga vaken och lyssna efter djur, eller vakna upp och vara myggbiten. 
Jag saknar också maten, men inte lika mycket som jag hade trott. Vi ör väldigt nöjda med maten här, det är bra variation på den och det mesta väldigt gott. Men man blir lite trött på att äta ute. Jag vill fixa min egen mat, men mycket grönsaker till och sitta vid ett bord där det inte kryper myror på eller ha hundar vid fötterna. 
Jag vill ha nån god kycklinggryta, jag vill ha kokt potatis och jag vill ha räkor en fredagskväll framför tvn. Jag saknar en god frukost, här är det oftatt en ljus luftig baguette, smaklöst smör och marmelad. Till det kan man ibland få färsk frukt (min räddning) och ev en croissant eller bulle med russin. Ingen större variation direkt... 
Det blir mycket juice, vanligt vatten och Cola här. Det finns faktiskt Coca Cola här, men det smakar inte riktigt som det gör hemma. Jag vill ha ett glas Loka eller ett glas kall mjölk! Mmm... 
och såklart längtar jag efter alla goa vänner och vår lilla katt Molly...
 
tänk, här sitter jag på Madagaskar, hit som jag längtat så länge, i så många år, och så längtar jag hem! Och nör vi väl kommer hem kommer det väl inte dröja länge tills jag längtar efter Madagaskar.  Efter den goa värmen, efter en god zeby-stek och det vänliga folket. Och såklart en THB. 
De sista dryga två veckorna, så ska jag njuta, det lovar jag! ❤️
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0