Referenter

Sedan ett bra tag sedan bestämde vi vilka vi vill ha som referenter och nu har vi också pratat med de tilltänkta.Redan under föräldrautbildningen började vi fundera och det tog egentligen inte så lång tid för oss att bestämma oss. Man ska i vår kommun väja två personer och endast en av dem får vara en släkting. För oss kändes det fel att välja en av våra föräldrar eller syskon med risk för att de som inte blev valda skulle bli sårade.Nu tror jag egentligen inte att de skulle uppleva det så men det kändes bäst för oss att undvika att behöva välja.Vi ville däremot gärna ha en släkting och då föll valet på min morbror B. Även
Även om vi inte ses jätteofta (han bor i grannkommunen) tycker jag att vi är varandra nära och han betyder mycket för mig. På vissa punkter är tom jag och han mer lika varandra än vad jag.och mina föräldrar är..Ja, vi har ett speciellt band mellan oss känner jag. 
När det gäller att välja referent bland våra vänner var det heller inga större svårigheter. Eftersom referenten gärna ska ja barn gjorde att vi kunde sålla bort ett gäng.Vi ville att det skulle vara någon som står oss nära och som varit med i våra diskussioner kring barnlängtan. Där fanns flera goda vänner som hade kvalat in men till slut beslutade vi att också tänka på vem som skulle ta uppdraget "på rätt" sätt och inte tycka att det är jobbigt att skriva detta åt oss. Vi valde vår vän K.  
K lärde jag känna för nästan 15 år sedan och i början umgicks vi inte mer än när vi sågs på kompisens fester men efter några år började vi umgås mer. Hon har.en fantastiskt röst och sjöng på vårt bröllop för tre år sedan. Då hade hon en liten E i magen och när han sedan kom ut charmade han mig totalt. Nu har hon två små fina pojkar som jag tycker en massa om. 

Båda våra referenter blev glada över förfrågan och kände att det var ett ärofyllt uppdrag. Precis den reaktionen vi hoppades på!  ;) 













Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0