Dan före dan.

Likt ett barn dagen innan julafton sitter jag här typ 12 innan testet ska göras och är så spänd och nervös. Kompisar, jobbarkompisar och familjen är förväntansfulla också och det hade varit så kul att få berätta att testet var positivt. 
Mina tankar och känslor går fram och tillbaks, oftast är jag positiv men ibland kommer verkligheten ikapp och jag stannar upp och tänker på vad som faktiskt kan hända. 
Råden från Sahlgrenska;  "betrakta dig som gravid men lev ett vanligt liv". Hur lätt är det då??!! Sedan insättningen har jag främst försökt att undvika koffein, riktigt utmanande för mig som älskar både kaffe och Coca Cola. Har begränsat intaget till högst 3 koppar/ glas sammanlagt då forskning tydligt visar att koffein påverkar graviditeten negativt. De första dagarna försökte jag att gå långsammare men nu går jag i vanlig tank igen. Har undvikit att lyfta tungt men även det glöms bort ibland. Så, "lev" ett vanligt liv är inte direkt enkelt... 
 
Nu blir det till att njuta av sista dagen som "halvgravid". Imorgon kan jag betrakta mig som gravid eller fortsatt ofrivilligt barnlös. To be continued! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0