Ruvardag 4

Tiden går fort, men ändå otroligt långsamt. Tänk att det redan gått fyra dagar sedan jag fick de små embryona insatta. Och tänk att det är 10 dagar kvar tills testdag! Känner jag mig själv rätt kommer jag aldrig kunna hålla mig så länge innan jag testar. Å andra sidan är det ju inte säkert att jag ens behöver testa..
 
tänk så många test man gjort... Ägglossningstest och gravtest. Och gravtest efter gravtest har visat negativt. Samma ledsamhet varje gång. Tänk då att nu är vi såååå nära! Puh, blir ju skakis bara jag tänker på det. 
 
Hur känns det då. Inget större faktiskt. Igår, på ruvardag 3 började jag känna små hugg i livmodern och de har hållt insåg idag också. De kommer lite då och då.  Vad det är jag känner vet jag inte, embryo som fäster hoppas vi ju så klart men det kan lika gärna vara medicinen eller kanske att mensen är på gång?jagvhar verkligen försökt att ta det lugnt, gått långsamt och inga hastiga rörelser. Min fina man har varit väldigt noga med att jag inte ska lyfta och han tar detta på största allvar. Förut var vi ute och grejade lite i trädgården men jag fick inte göra något tungt. Istället stod jag bredvid och pekade var han skulle gräva och lyfta. Men jag kunde inte hålla mig helt, fick allt rensa en rabatt och klippa en häck... Men då var jag helt slut sedan! 
 
Ikväll blir det grillfest för hela slanten. Men ingen öl till mig, jag satsar på Cola och vatten. Har läst att varken kaffe eller Cola är bra vid graviditet så jag försöker hålla mig till en kopp kaffe och ett glas Cola per dag. I övrig försöker jag att leva som vanligt. Men denna väntan alltså...Its killing me! 
 
 
 
Tusen tack alla ni fina som har kommenterat och önskat oss lycka till! Det betyder jättemycket oss <3 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0