Det rör på sig!

Först och främst vill jag tacka för era fina kommentarer, de värmer verkligen! Och förlåt att jag varit så kass på att svara och publicera nya inlägg, tiden har helt enkelt gått åt till jobb, plugg och pappersinsamlande. Men nu är det dags för semester om några dagar och förhoppningvis får jag godkänt på kursen jag läser så att jag slipper att komplettera. DÅ finns tid till bloggande! Äntligen! 
 
Jag började skriva på ett inlägg för två veckor sedan men av någon konstig anledning försvann texten när jag nästan var klar, så typiskt! Men jag gör ett nytt försök och håller tummarna för att det ska gå bättre nu! 
 
insamlandet av dokument till vår ansökan är i princip klar. Allt har fltitt på väl förutom att mannens hiv-prov inte ville komma till oss. Mitt resultat fick jag endast ett par dagar efter att vi tog det men av någon outgrundlig anledning dök aldrig Ps upp. Han ringde tre gånger och den sista gången bad de oss komma och hämat pappret själva. När vi väl skickat allt till Hector saknades någon slags underskrift så i veckan var jag åter på VC för att få det. Men nu så! 
Alla våra papper finns nu hos översättaren som borde vara klar med översättningen inom några dagar. Då återstår "bara" fotona som ska skickas. Vi ska ta mellan 8-12 foton från hemmet med oss på. Tala om att det blir uppstyrt och stelt! Vi har tagit några kort men inte blivit riktigt nöjda så snart kommer min far över för att förhoppningsvis knäppa de sista. Med ta me på att de i Madagaskar kommer att titta på våra bilder kch få ett första intryck tycker vi att det är viktigt att vi blir helt nöjda med dem. Inte såååå lätt...  Kaffekopparna dukades fram för ett kafferep i bästa lekanda och växterna vattnades om och om igen. Allt för den perfekta bilden! 
 
Har vi lite flyt och får bilderna godkända och framkallade snabbt KAN ansökningen hinna fram till Madagaskars konsulat innan de går på semester i juli. Vi hoppas SÅÅÅ! 
 
Nu är vi nära! <3
Anonym
2016-06-12 @ 12:25:57

Heja er! 😁 hoppas ni får ner ansökan innan de går på semester!

Evelina
2016-06-18 @ 14:02:16

Håller tummar att ansökan hinner fram innan semester tiderna ✊

Evelina
2016-06-18 @ 14:02:17

Håller tummar att ansökan hinner fram innan semester tiderna ✊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0