Glädje och pirr

Först och främst måste jag börja med att tacka er alla som läser och skriver kommentarer. Ni ger mig så mycket fast att jag inte ens känner er!
Jag tror att jag lyckats att mejla alla som vill följa oss på Instagram. Har jag missat någon så skriv igen så löser jag det!
 
Sedan sist så har det väl hänt en del, fast att det känns som rätt lite egentligen. Huvudet är i en enda stor röra och jag är glad att jag har haft semester sedan i juni för jag vet inte hur vi skulle ha fixat allt annars. Nu är i alla fall resan bokad, vi åker den 31/8 och hemresan är bokad till 1/12. Vi valde faktiskt att boka via resebyrå denna gången. Annars brukar vi allt vilja pyssla med sånt själva men nu tyckte vi att det var mycket som det var så vi överlät detta till Tranås resebyrå. Hitills är vi mycket nöjda. Det blir ju lite krångligt med bokningen eftersom vi får med oss en person till på hemresan (nehe?!) och han har ju dessutom inte ett fullständigt personnummer och än inget pass. Plus att vi inte vet exakt hur länge vi blir borta utan behöver en ombokningsbar biljett.
 
De senaste dagarna har vi fixat med att försöka komma fram till när det är bäst att mina föräldrar + bror ska komma och hälsa på. Eftersom det är lite oklart när det är dags för domstolarna har det varit lite krångligt men nu har vi chansat på att det borde vara klart tills i mitten/slutet av oktober så den 24/10 får vi finfin besök. Säkert väldigt efterlängtat efter nästan två månader hemifrån. De kommer att vara på Madagaskar i lite över två veckor, först komma till oss i Toamasina och sedan ska vi tillsammans åka på lite semester på Ile Sainte Marie och Ile aux nattes. Så nu håller vi på att boka inrikesflyg (dyrt och inte helt lätt eftersom lilleman inte har pass), och boende. 
både Ile Sainte Marie och Ile aux nattes verkar ju helt underbart, speciellt den lilla ön Ile aux nattes. 
 
Ser ju helt underbart ut. Ska försöka få boende på detta stället. Bild från: https://unusualtraveler.com/ 
 
I övrigt försöker jag få ordning på föräldrapenningen, eller i alla fall hur vi kan lösa det. Vi har väl pratat med 5 olika personer på försäkringskassan och ingen vet riktigt hur det ska gå till. Det hela är ju lite krångligt då lillis inte har personnummer förrän vi kommer till Sverige och vi vill gärna ha pengar innan december (!). Vi fortsätter att kämpa och försöka att få svar. Vi håller på att diskutera hur vi ska fördela våra föräldradagar, inte helt lätt alltså. Superkrångligt allt detta ju! 
 
Så... Om tre veckor är vi på Madagaskar och väntar på att få träffa den lille sötisen! Äntligen liksom!
 
 
 
 
 
Anonym
2018-08-12 @ 14:42:17

Be någon med kundskap om adoption att ringa upp er på Fsk. Det ska inte vara några problem att fylla ut personnumret med 0000 på slutet och att det riktiga läggs in när ni får det.
Härligt att ni snart ska åka!

Svar: Vi hoppas på att det stämmer den infon vi fått nu. Men än är det säkert inte slutfajtat. Men nästa gång ska jag göra som du säger och dessutom be att få ett direktnummer.
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0