Nu är vi på gång!

Efter lite om och men (fattar inte varför just VI ska ha all denna otur) är nu äntligen samtyckesblanketten plus de andra blanketterna på franska framme hos AC i Stockholm. Vi fick samtycket från familjerätten i tisdags och skickade det då omedelbart eftersom ju fortare det kommer till Madagaskar, ju fortare får vi tid i domstolen. Höll tummarna för att vi skulle ha sånt flax att det skulle komma fram redan nästa dag men inte det.. Inte heller torsdag.. Tänkte att kommer det inte på måndag är det något lurigt.. Nepp, inte heller då dök det upp. 
Hector fick istället skicka nya papper. Så igår skickade vi kuvertet men nya papper (en massa saker att fylla i), då rekommenderat brev och i förmiddags fick vi svar att det hade kommit fram. Äntligen!
 
Nu kommer då Adoptionscentrum att skicka ner dessa papper till myndigheten på Mada och där kommer det att jobba för att få en tid i domstolen så att vi kan boka vår resa. Oftast så tar det 2-3 månader oh vi hoppas ju innerligen att det går snabbt så att vi kan komma ner i mitten av september och därmed hinna hem till jul. Vi hoppas så! Men främst hoppas vi på att komma ner så fort som möjligt så att vi får träffa lilleman.
Och lilleman kommer förresten att heta Elmer 💗 Hans nuvarande namn kommer vi att behålla som mellannamn.... 
 
Sedan sist har det handlats en massa kläder i olika storlekar. Först köpte vi lite som var 92 och tom 98 men efter att vi fått nya uppgifter om lillen så har vi bestämt oss för att köpa lite mindre kläder också. Han är nu 2 år och snart 2 månader, väger 9.57 kg, 80 cm lång och skostorlek 22. Så vi satsar på lite kläder i storlek 86. Perfekt tid att köpa barnkläder nu, det är ju en massa rea nu! 

Jag har skaffat ett särskilt Instagramkonto för er som vill följa vår resa där. Jag har lite svårt att veta hur jag ska förhålla mig till det här med att vara offentlig/anonym men rent instinktivt känns det fel att dela med mig av privata bilder på oss, barnrum och våra förberedelser. Men vill di följa oss kan du väl skriva en kommentar om vad du heter och din mejladress så kan jag mejla vårt användarnamn. Och vill du vara anonym så är det lugnt, kommenterar du publicerar jag inte kommentaren 👌
Jag har ju några stadiga följare här på bloggen som jag gärna delar lite bilder med :)
 
Kärlek till er alla! 😍
Monica
2018-08-12 @ 15:52:32

Hej! Inte varit inne på ett bra tag ..så så roligt att ni äntligen får åka på eran livs resa 💙 följer er gärna på instagram om jag får ,/ mormor till två från andra sidan jorden ❤️💙




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0