Väntan och längtan

När kan man säga att man började vänta egentligen? Jag känner att NU när papprena finns på Madagaskar och de vet att vi finns, börjar den riktiga väntan. Men när jag tänker efter har den ju funnits där riktigt länge. Från det att vi bestämde oss för att sluta skydda oss och vi tänkte "det blir när det blir" Redan då fanns ju en längtar. Och ett pirr.
För att sedan få ökad längtan när vi började försöka pricka in ägglossning och kissa på ägglossningstest och fylla i diverse appar. För att sedan komma till gyn och få utskrivet Pergotime. Ökat hopp och ökad längtan när jag googlade på äggledarspolning och såg alla som blev gravida efter det.
För att inte tala om längtan inom oss när vi fick samtalet från Sahlgrenska att det tyvärr inte fanns något befruktat ägg att sätta in den där lördagsförmiddagen på hösten. Och längtan och sorgen och alla andra känslor som brottades med varandra den där vårkvällen förra året när vi insåg att jag fått missfall.

Undrar när längtan var som störst? När jag med pirr i magen berättade för mamma att vi försöker att få barn? När jag med tårar i ögonen åkte till jobbet en morgon och berättade att: "ja! det har äntligen lyckats, jag är gravid".
Eller när vår medgivandeutredning blev klar och vi blev godkända som adoptivföräldrar?
Eller är längtan som störst nu, idag onsdagen den 14 september 2016? När vi med största sannorlikhet vet att vi kommer att bli föräldrar till ett eller två barn på Madagaskar? Antagligen kommer längtan att vara ÄNNU större imorgon. Och i övermorgon.
Men till slut, en dag när det antagligen kommer att kännas som att vi ska spricka av längtan kommer telefonen ringa och vi kommer att få reda på att det finns ett eller två underbara barn till oss.
Och DÅ, DÅ kan vi prata om en längtan större än något annat!

Väntan och längtan....

Maria
2016-09-15 @ 19:53:02

Hej!
Hittade in till din blogg när jag sökte på bloggar om adoption. När jag såg din presentation av er resa blev jag nästan stum. Det var som M du hade beskrivit mig och min man. Vi har också gjort ivf med exakt samma resultat som er. Under 8 och ett halvt år har vi kämpat för att bl en familj med barn och idag gick äntligen våra handlingar iväg till Thailand. Vad jag förstår skickades era till Madagaskar i förra veckan? Önskar er stort lycka till på er väg och tack för att du delar med dig av er resa!

Svar: Va spännande att ni är i ungefär samma fas som vi! Tyvärr är vi många som känner igen oss i den där långa jobbiga barnlängtan men det KOMMER till slut att bli vår tur och då kommer antagligen den där långa jobbiga väntan kännas som ingenting.

Har lite dålig koll, hur lång tid beräknar man ungefär det tar innan BB från Thailand?

Ett stort lycka till och en massa grattiskramar till ivägskickade av papper! :)
None None

Maria
2016-09-18 @ 19:25:54

Tack snälla!

Ja känslan av att troligtvis vara närmare ett barn ny än vi någonsin varit är svindlande :) Om allt flyter på tar det ca 2 år till barnbesked. Men man vet aldrig säkert, kan ta längre tid också eller kanske något kortare. Vi förväntar oss att det kommer ta tid så får allt annat i så fall bli en positiv överraskning :)

Jag och mina loppor
2016-12-06 @ 23:42:05
URL: http://www.jagochminaloppor.blog

Hittade precis din blogg och har läst om er process. Hoppas att er väntan och längtan snart ska vara över.
Står själv i kö, har precis fått medgivande och hoppas innerligt att vi ska kunna få ett barn till innan vi blir för gamla. Läser just nu allt jag kan hitta om adoption för att förbereda mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0