Missfall

Tyvärr blev gravidlyckan kortvarig.. I söndags bestämde jag mig för att testa igen, mest för att göra det mer gripbart för min man som knappt trodde att det var sant att vi äntligen lyckats. Ack så rätt han hade... Testet visade helt plötsligt inte gravid. Vilken chock! Fattade först inte vad jag såg, sa bara "va???!!". P ( min man) trodde att jag skojade men när han sPG min min förstod han direkt att så inte var fallet. 
Den dagen spenderade mest i sängen och i soffan... 
 
Nu när vi förstått vad som har hänt känner vi oss mest tomma. Och som stora frågetecken. På ett sätt känns det skönt att kroppen stöter ut det som inte är i tillräckligt bra skick för att vara kvar och det känns ju bra att det hände nu och inte längre fram. Men ändå...  Det känna på något sött onödigt och plågande att vi fick ett plus och levde på små rosa moln i fyra dagar. Vi visste såklart att detta kunde hända men hoppades så innerligt. Vi drömde och pratade om det skulle bli en eller två och P önskade innerligt att det skulle bli två. Två små söta flickor som skulle få alla att smälta. Vi hann prata namn och jag skrattade hysteriskt åt P:s löjliga förslag. P lovade att pussa på magen från insättningsdag till födesel men det han inte bli särskilt många... 
 
Att få genomlida detta är en stor sorg men vi har fått ett otroligt stöd av våra vänner och bekanta som känt till vår resa. Vad hade vi gjort utan dem? Tack även till er som hållt tummarna för oss här. 
Malin
2015-06-09 @ 22:16:28

Attans! :( så sjukt tråkigt verkligen... men du, nu vet du ju att det finns en chans iaf <3 det positiva är ju att du plussade! Vet att det är en klen tröst nu men ändå... KRAM

Svar: ja, eller hur? men innan det sista försöket hade vi ju mer eller mindre gett upp hoppet om biologiska barn. Nu blir allt snurrigt igen. tänk om man bara visste att ett till försökt hade gått... Men allt är ju så ovisst. svårt att acceptera för en kontrolllmänniska som mig ;-)
None None

Tvaskablitre
2015-06-16 @ 20:30:48
URL: http://tvaskablitre.wordpress.com

Hej, jag har hittat din blogg via andra adoptionsbloggar jag följer. Jag har själv en blogg där du kan följa vår resa mot vår son som finns i Taiwan. Jag känner så med er och er resa och hoppas ert bästa oavsett vilken väg ni väljer mot ert barn. Jag och min man har inte gått igenom IVF etc då vi vetat om vår infertilitet sen unga år. Jag är adopterad själv och ska nu adoptera. Förstår att varje process måste ta sin tid men många som adopterat tänker nog i efterhand, varför gjorde vi inte detta tidigare? Mitt tips, ställ er i kö redan nu, även om det inte blir adoption. Köbiljetten kostar några tusen men det är det värt i insparad väntetid senare. Har ni frågor om adoption följ gärna min blogg och ställ frågor där.

Svar: Tack för din kommentar och värmande ord. Vi står sedan i årsskiftet i kö hos AC och ska strax börja utredningen men känner ändå att vi borde ställt oss tidigare..

Tittar gärna in på din blogg :)
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0