Vad händer?

Enligt appen Gravid är jag gravid i vecka 5... Önskar att den där appen har rätt. 
Igår kväll sa min man att han inte riktigt kan förstå att vi verkligen ska bli föräldrar. Jag svarar lugnt att jag minsann ska bevisa det dagen efter genom ett nytt test. 
Imorse går jag upp, kissar på ett Clearblue digitalt test. Som visar ej gravid. Skriker rakt ut och mannen undrar om jag skojar. Nör han ser mig förstår han att det var fullt allvar. Testet visar att jag INTE är gravid. Vi förstår verkligen ingenting... 
Gör ett till, då en sticka från RFSU. Inte en tillstymmelse till ett graviditetsstreck.. 
 
Jag har ju hört och läst att positiva test aldrig är felaktiga men att negativa test kan vara det. Men två?? 
 
Har sedan vid åtta imorse googlat ihjäl mig. Det jag har läst där är bland annat: 
 
  • Ett positivt graviditetstest är positivt genom hela graviditeten 
  • Hcg-värdet höjs ju längre graviditeten går men test kan ibland visa negativt pga det höga värdet 
  • Man kan ha blödningar i början av graviditet utan att det betyder missfall
  • Även om man fått missfall ger graviditetstest positiva test ett tag efter
  • Urinen kan behöva bli utspädd med vatten för att ge ett positivt resultat
Det finns en uppsjö med trådar på familjeliv som handlar om oro för missfall men tyvärr blir jag inte så mycket klokare för det. 
 
Testade ju första gången den 28/5 för att säkerhetstänkande att ägglossningssprutan hade gått ur kroppen och då visade det negativt vilket gjorde mig helt säkert på att vara gravid när testet visade plus den 3/6. Testade ju först med en sticka och sedan Clearblues digitala test som visade gravid v1-2. Idag, den 7/6 visade två test negativt. 
En teori skulle kunna vara att jag fått ett mycket tidigt missfall, redan innan testdagen och det var därför testet blev positivt men när jag testade idag hade hormonet gått ur kroppen och visade negativt. 
Som sagt, förstår ingenting..
 
När man tänker på missfall tänker man ju på blödning men jag har ju inte märkt något alls.. Har mått likadant hela tiden.
 
Imorgon bitti tänker jag ta ett nytt test och oavsett resultat. Något konstigt är det ju. Förhoppningsvis får jag komma dit på ett ultraljud För att få svar på vad som händer. Just nu vet vi ju ingenting... 
Så, återigen, håll tummarna! 
Lillajag
2015-06-07 @ 19:10:18

Jag har testat plus på min testdag, 16 dagar efter Ovitrelle. För att 3 dagar efter få en blödning och minus. Ägget fäste men släppte redan i vecka 5. Har även haft ett missfall i v 7. Så ditt ägg fäste och du var gravid en kort stund. Förmodligen kommer blödningen inom ett par dagar. Det är hemskt att vi som behöver kämpa så hårt, drabbas av missfall.

Malin
2015-06-09 @ 20:21:57

Håller tummarna för att allt går bra. Hade du fått missfall kan man ju tycka att det borde ha varit en blödning av något slag så hoppas den stannar och gosar in sig i 36 veckor till :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0