AC Temadag

 Först och främst vill jag tacka och bocka allra ödmjukast för alla de fina kommentarer jag fick på det sista inlägget. Då allt snurrade mer än någonsin. Nu snurrar allt en hel del men just nu är vi rätt inne på att följa vad våra hjärtan säger - och välja Sydafrika. Men ja.. Än är vi inte där...
Att veta att det finns någon bakom en skärm som läser det jag skriver och som dessutom jag lite feedback känns otroligt skönt. Eftersom våra vänner inte har särskilt mycket (eller ingen alls) adoptionserfarenhet känner vi oss stundtals ensamma så det är en skön känsla att veta att ni finns där! Tack <3 
 
 
 
 
Imorgon, lördag så har AC Göteborg temadag. Vi som inte varit medlemmar särskilt länge har inte haft möjlighet att delta i något som AC arrangerar men nu så! Tyvärr jobbar mannen men blivande mormor tackade gärna ja och gör mig sällskap. Vad sägs om detta programmet:
 
 
 

"Moderator: Anna Mannheimer

Program:

8.30 - 9.00, Incheckning
9.00 - 9.20, Adoptionscentrums kansli
9.20 - 10.40, Otto Westphal - om tillväxt och pubertetsutveckling
10.40 - 11.00, Rast
11.00 - 12.15, Anders Jansson - TV-serien Alice från Kina
12.15 - 13.45, Lunch
13.45 - 14.00, Biståndsinformation
14.00 - 15.30, Gunilla Cederholm Wilhelmsson - Trots och frigörelse eller adoptionsspecifika frågeställningar, vad är vad?
15.30 - 16.00, Rast
16.00 - 17.00, Elisabeth Wecke och Kerstin Gunnarsson - Utmaningar i föräldraskapet

Vid incheckning, lunch och raster finns chans att stötta Adoptionscentrum biståndsverksamhet, köpa böcker och prata med flera ur kansliets personal. "

Detta tror jag kommer att bli jätteintressant. De flesta punkterna intresserar mig mycket och det ska dessutom bli extra kul att få bolla lite av dessa tankar med blivande mormor. Förhoppningsvis får jag möjlighet att ställa några av mina frågor till AC så kanske blir jag lite klokare på det sättet också.

 

Är det någon av er läsare som ska dit?

 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0