Drömmar och funderingar

Efter förra veckans trevliga samtal från AC (vi är framme i kön och får skicka ansöingen till Madagaskar) har det funderats en hel del fram och tillbaks. Våra funderingar handlar mest om tiden vi behöver bo på Madagaskar (tre månader) och om landet i sig. Vi har ju sedan tidigare läst en del om landet och förstått att det är stor skillnad emot vad vi är vana med nu. Madagaskar är ett av världens fattigaste land och vad jag har förstått det är vägnätet bedrövligt dåligt vilket kan göra det svårt att resa mellan orter. Och lägg då till att vi är nyblivna föräldrar! Puh!
 
MEN!! Vi väljer att se det som vårt livs äventyr! Vi älskar att resa och gör gärna egna turer utan charter, al-inclusive är inte riktigt vår grej, vi vill upptäcka länderna på riktigt bortom det turistiska. Någon liknande resa har vi aldrig gjort, det närmsta vi kan komma är min månad i Thailand som backpacker. Där fick jag ju verkligen prova på hur det är att bo spartanskt utan varken el eller vatten. Att våga peka på en rätt i en restaurangmeny utan att ha minsta aning om vad man beställer fick jag också testa på. 
Tänk vilket äventyr detta kan bli. Och till en av världens finaste länder dessutom!
 
Att vara hemifrån en sådan lång tid blir såklart en utmaning, jag som har längtat hem när jag varit borta i två veckor. Men med ett barn att lära känna och en försmak av ett helt nytt liv tror jag att det ändå kommer att gå bra. Lägg å till paradisstränder och god mat så går det nog lättare! Jag ska försöka att tjata på mina föräldrar om inte de skulle passa på att ta en resa dit också. Det hade ju varit fantastiskt!
 
 
Jag hoppas att Hector som är landsansvarig på AC ringer oss snart, så att vi kan bestämma oss på riktigt. För lite har vi nog bestämt oss redan. VI VILL!
Och så får vi hoppas att den informationen vi fått till oss stämmer överens med det Hector kommer att berätta, så att han inte skrämmer bort oss =) 

Återkommer när vi vet mer!
 
 
Https://storstadskvinna.blogspot.fi
2016-04-19 @ 20:11:21

En kompis var som volontär i Madagaskar i ett halv år och hon stormtrivdes och blev kär i landet. Hon var ändå nöjd att hon packat tungt och hade med sig en del extra utrustning från Finland :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0