Ett steg närmare?

 
I dagarna fick vi i Madagaskar-gruppen på Facebook glädjande besked, en familj fick nyligen barnbesked! Äntligen händer något i köandet! 
Både Norge och Danmark verkar ha fått barnbesked de sista månaderna men här i Sverige har det ju varit stendött sedan i augusti. Så äntligen! 
 
Självklart gläds vi en massa åt familjen som fått barnbesked, en liten tjej på 1.5 år. De har sedan tidigare en dotter från Madagaskav och väntat i cirka 2 år. Samtidigt som vi gläds åt dem kan jag inte sticka under stolen med att vi är lite glada över att en "konkurrent" är ur spelet. Med andra ord är det nu 4 väntande par "före" oss. Om man nu kan säga före då det inte är en strikt väntelista. 
 
Nu hoppas vi att det blir en bra period som innebär fler barnbesked. Och SNART kanske det är VÅR tur ❤
 
 
Tills dess kikar vi på en del Youtube-klipp för att drömma oss bort. Här är ett härligt klipp jag gillar: 
 
 
 
Anonym
2017-03-24 @ 09:50:02

Hej
Följer er resa med spänning. Vi har precis fått besked att vi kan skicka våra papper till Madagaskar. Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som också adopterar därifrån men hittade ingen mailadress till dig

Svar: Hej!Åh va roligt att höra att fler är på gång till Madagaskar! Vad jag vet är vi sista paret som har skickat papper så då borde ni ju hamna efter oss i kön.
Klart att du för mejla mig: [email protected]
Kramar
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0