Åka?

 När vi skickade ner papprena för att ansöka om tid i domstolen fick vi höra att det brukar ta ungefär 2,5 månader tills man ska vara där. Med andra ord borde det för vår del vara nångång i slutet av september eller i början av oktober.  
Men i veckan, precis när vi skulle sätta oss och äta mat, fick vi ett kryptiskt meddelande på Facebook av AC's medarbetare på Madagaskar där hon på knagglig engelska frågar om vi kan komma 1 augusti. FÖRSTA AUGUSTI!!! WHAT!! 
Jag läste vad hon skrev för min man och han tolkade det också så. För säkerhet skull dubbelkollade vi med AC som sa att vi ska ta det med en nypa salt. Antagligen ville hon bara kolla med oss om hon kan ge det som ett förslag till domstolen. Då skrev jag som svar att vi gärna kommer så snart som möjligt men finns det möjlighet att välja vilka datum som ska läggas fram föredrar vi mitten av augusti. 
Skulle det vara så att vi får tid första augusti kommer jag inte hinna få alla mina Twinrix-sprutor. Vi har dessutom en resa bokad till Polen samt en möhippa jag då måste avstå. Självklart åker vi ju allra helst för att få träffa Elmer, men det är VÄLDIGT snart och det finns en massa praktiska saker vi behöver fixa med först.

På tisdag ska Hanitra (hon som jobbar för ac på Mada) åka till Toamasina med paketet vi skickade. På onsdag ska hon träffa Elmer, förbereda honom på att vi ska komma (hur man nu förbereder en tvååring) och på fredag ska hon till domstolen och hitta tid åt oss, förhoppningsvis i mitten av augusti ❤ 

 Kläderna och skorna som lillkillen kommer att ha på sig när vi får honom. Ett litet hemmagjort fotoalbum med bilder på oss närmaste och på huset. 

Nu pirrar det ordentligt i magen här.... 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

narlangtanblirforstor.blogg.se

En blogg om IVF-försök, adoptionsköer och om ofrivillig barnlöshet.

RSS 2.0